Pilatesin 6 Prensibi

16 Nisan 2015

Konsantrasyon
Pilatesin 6 Prensibi - Fitness CityPilates yaparken hareketlere yoğunlaşmak, bedenin uyum içinde nasıl çalıştığına ve hangi kasların kullanılıp hangilerinin kullanılmadığına dikkat etmek gerekir.

Kontrol
Pilates metodunda kontrol çok önemlidir. Kontrol için bedenin iyi dinlenmesi ve hareketlerin gösterildiği şekilde uygulanması, olası sakatlıkların önlenmesi gerekir.

Merkezleme
Pilateste merkez, göbek, bel ve kalça çevresidir. İç organları ve omurgayı yerinde tutan kas sistemlerini içerir. Merkezleme, üst bedenin stabilitesini ve esnemeyi, uzamayı sağlar.

Akıcı Hareket
Hareketler acele edilmeden, her noktadan tek tek geçerek ama aynı zamanda hiç duraksamayarak yapılmalı.

Kesinlik
Hareketler belirsizce değil, hakkı verilerek tam yapılmalı.

Nefes
Nefes alıp verme, panik olmadan sırtın arkasına ve altına derin nefes alıp bütün nefesi tamamıyla dışarı üflemek yoluyla olmalı. Böylece nefes tamamen boşaltılıp kan temizlenmiş olur.

  • PAYLAŞ