Spor Öncesinde ve Sonrasında Hangi Gıdalar Bize Dost?

13 Mayıs 2015

Ne yani amacımız sadece delicesine spor yaparak zayıflamak mı?

Elbette ki hayır. Yalnızca spor yapmak ve dikkat edilmesi gereken en önemli ayrıntıları atlamak hedeflediğiniz sonuca ulaşamadan yolda kalmanızı sağlayacaktır. Sadece bedensel yapılan aktivite, beslenme konusundaki detaylandırmalarla şekillendirilmediği takdirde fazlasıyla sağlıksız sonuçları beraberinde getirebilir. İster profesyonel bir sporcu olun isterseniz daha aktivitelere yeni başlamış bir birey olun beslenmenin sağlığınız açısından oynadığı rolü en iyi derecede bilmeniz gerekmektedir.

Spor Öncesi ve Sonrası Beslenme

Spor öncesinde ne tüketmeliyim peki?

Yola çıkmadan aracınız için depoladığınız benzin örneğiyle durumu daha da somutlaştıralım. İşte bedensel aktivasyonunuzdan önce de vücudunuza dair olan ihtiyaçları tamamlamış olmanız gerekmekte. Aman diyelim spor öncesinde bol yağlı, proteinli ve lifli gıdalar tercih etmeyin. Sindirimde yavaşlama sıkıntı yaratabileceğinden ötürü bu seçenekleri önermiyoruz.

Uzmanlar, spordan 2-3 saat öncesi için gıda tüketebileceğiniz yönünde gereken hatırlatmaları yapıyorlar zaten.

Birkaç öneride bulunalım;

*Light yani yağsız süt,
*Mevsim meyvelerinden tüketebilirsiniz. Başta elmayı önerebiliriz.
*Şu sıralar yulaf ezmeleri de olabildiğince tercih sebebi.

Aktivitem uzun sürecek… Spor sırasında ne önerirsiniz acaba?

Yoğun bir spor aktivitesi sürecinde elbette tansiyonunuz düşene kadar savaş vermeyin. 1 adet muz yanınızda bulundurabilirsiniz.

Spor sonrası için bir öneriniz var mıdır?

Spor sonrasındaki ilk 45 dakikanın önemini öncelikle hatırlatmakta yarar var. “Altın saat” olarak nitelendirilebilir bile… Bildiğiniz gibi kandaki pompalanma hızla devam ettiği için elektrolitler hızla iletim sağlar. Böylelikle de kaslarınız için ideal olan enerji yerli yerine geçecektir. Kaslarınız için mükemmel bir onarım gibi de düşünebilirsiniz. Protein sentezini de düşünürsek gıdaların önemini iyice kavramış olmamız gerekiyor.

Yemeğiniz için önerilerimiz şöyle;

*Tam buğday ekmeği- tavuk- light süt
*Sebze, beyaz et ve kahverengi pirinç
*Et ya da tavuğun yanına hazırlayabileceğiniz buğday unundan yapılmış makarna ve salata ideal seçeneklerdendir.

Spor sonrasında hafif bir atıştırmalık öneriniz var mı?

*Muz-light süt
*Tam buğday ekmeği ve ton balığına ne dersiniz?

Belirtilen her bir gıda ve teknik elbette kişiden kişiye göre değişiklik göstermektedir. Herkesin farklı bir bünyesi mevcut. Farklı yiyecekleri deneyerek vücudunuzu daha da iyi anlamaya çalışabilirsiniz. En sağlıklısından mükemmel bir hafta sizlerle olsun. :)

  • PAYLAŞ