Enerjik ve Zinde Olmak İçin Altın Öneriler

29 Haziran 2015

Yatağınızla vedalaşmakta sorun mu yaşıyorsunuz? Alarmları 5’er dakika arayla kurup yine de ertelemekten vazgeçemeyenler de sizler misiniz? Herkesin hayalinde mesainin öğlen başlaması, doya doya uykunun tadına varılması var. Masanıza geldiniz. Gözleriniz açık ama beyniniz uyuyor. Daha Pazartesi, Salı, Çarşamba var.

Oooof… Enerjim bitti, tükendi. Gün içerisinde yaşadığınız her bir sorun ve problem sizlerin bir sonraki güne daha yorgun ve bitkin uyanmanıza sebebiyet veriyor. Dolayısıyla beslenme tarzınızda, uyku düzeninizde yapacağınız ufak ama kaliteli dokunuşlar size mükemmel ve enerjik günleri vaat ediyor. Evet evet sizleri duyuyoruz…Birkaç basit tüyo ile enerjinizi en iyi seviyede tutabilmeniz ve haftadan verim alabilmeniz mümkün. Nasıl mı?

  • Uyuyun, dinlenin! Uyku saatlerinizi en doğru biçimde planlamanız önemli. Uzmanlar sekiz saat uyumanızın uygun olabileceğini ön görüyor. Gece geç saatlerine kadar oturmayı hayatınızdan çıkartın. İnsan bedeni uykuda besleniyor ve dinleniyor. Işıksız ortamda uyuyun. Uyku, gündüz için gereken enerjiyi depolamanıza yardımcı oluyor.Bu düzeni kavradığınızda alarma bile gerek kalmadan uyanacaksınız.
  • Enerjik ve Zinde Olmak - Fitness City
  • Bas bas bağırıyoruz, dengeli beslenin diyoruuuuz :) Altın öğün kahvaltı ile güne merhaba deyin. Aç karnına güne başlamanız enerjinizde düşüşlere sebebiyet verecektir. Tıpkı bir aracın benzine ihtiyacı olduğu gibi sizin de enerji depolaması için gıdaya ihtiyacınız var. Peynir, zeytin, domates, salatalık, süt veya açık bir çay desteğiyle kahvaltınızı yapabilirsiniz.
  • Su hayatsa, durma iç! %60’ını suyun oluşturduğu vücudumuz için her bir detay son derece önemlidir. Günde 2 litre su içmek sağlığınız ve enerjiniz için anahtardır. İçemiyorsanız bile zorlamalısınız. Yanınızda mutlaka büyük bir bardak su ya da şişe su bulundurun. Sabah uyandığınızda mutlaka bir bardak su için. Vücudunuza çok iyi gelecektir. Yeteri kadar su tüketip tüketmediğinizi idrarınızdan anlayabilirsiniz. Berraklığı üst seviyedeyse su tüketiminiz yeterli düzeydedir.
  • Alkol ve sigara hayatınızdan ne zaman çıkacak? Konumuz enerjiyse, enerjimizi çalan temel etmenler arasında sigara ve alkolü gösterebiliriz. Sigara yalnızca enerjimizi çalmakla kalmıyor, akciğer kanseri gibi daha birçok önemli hastalığa sebebiyet verebiliyor. Alkol ile karaciğerlerinize zarar vermeyin. Farkındalığınızı artırın.
  • Yeşil çay hayatınızda hep olsun! Yeşil çay, bedeninizin rahatlamasına olanak sağlar. Alkol aldığınız zamanlarda bile gece 1 bardak yeşil çay tüketerek yatın. Daha rahat uyuyacaksınız.
  • Egzersiz ve spor hayatın vazgeçilmez parçasıdır. Metabolizmanın yavaşlaması durumu yaşla doğru orantılı bir şekilde ilerlemektedir. Nasıl mı kilo alıyorsunuz? Yaş aldıkça, tükettiğiniz gıdalar enerjiye çevrilemediği için sıkıntılar başlıyor. Gıdalar kiloya dönüşüyor. Kilo aldıkça vücudunuzda değişen şekil bozuklukları sebebiyle mutsuz oluyorsunuz. Bu hayatta çözümsüz bir şey yok! Çözüm basit. Spor yap, zinde kal!Haftada en az üç gün spor yapın. Bolca enerji sarf edin, koşun, terleyin. Tempo hayatınızda hep var olsun. Ancak bu şekilde enerjinize enerji katacaksınız.
  • Tıka basa yemek yemeyin.Akşam öğünlerine de ayrıca özen göstermelisiniz. Hangi zaman diliminde yemek yediğiniz ve ne kadar yediğiniz son derece önemlidir. Uykunuza bile doğrudan etki eden bir faktördür, beslenme…Tükettiğiniz gıdalar sonrasında yaşadığınız mide ve bağırsak rahatsızlıkları sizi zor durumda bırakarak sağlıksız bir gece geçirmenize neden olur. Ertesi günden alacağınız verim düşer.
  • Çalış çalış nereye kadar… Bunca kaliteli detayı hayatımıza işledik, iyi uyuduk, gerektiği gibi beslendik ve sporumuzu yaptık. Öyleyse biraz da ruhumuzu besleme vakti… Kendinizi, hayatınızın her anında önemsemeli ve mutlu olduğunuz detaylarla şekillendirmelisiniz. Eğlendiğiniz ve yapmaktan keyif aldığınız hobileriniz mutlaka olsun. Bu sokakta yürümek dahi olabilir.

  • PAYLAŞ