Yazın Formda Kalmak İçin Basit Öneriler

25 Haziran 2015

Metabolizmaları yavaş çalışan insanlar kilo problemini daha sık yaşarlar. Günlük hayatımızda yaşadığımız hareketsizlik ve yanlış beslenme gibi faktörler, bünyemizi olumsuz yönde etkilemektedir. Metabolizmanızı hızlandırmaya ne dersiniz?

    Yazın Formda Kalmak için Basit Öneriler
  • Açık havada, hafif tempolu yürüyüşler metabolizmanız üzerinde son derece etkilidir.
  • Bol sıvı tüketimine özen gösterin.
  • Tuz tüketiminizi dengede tutun.
  • Uyku düzeninize son derece özen göstermelisiniz. Vücut kendisini uykuda tedavi eder.
  • Hafta içerisinde düzenli olarak egzersiz yapılmalı, spor hayatın vazgeçilmez bir ayrıntısı olmalıdır.
  • Sporda ağırlık çalışın. Kas dokusuna en iyi gelen şey, ağırlıktır.
  • Asitli içecek tüketimine son vermeye çalışın. Su, hayatınız için vazgeçilmez olsun.
  • Yaz süresince terleme fazla olacağından dolayı vücuttaki sıvı kaybı artacaktır. Su ile dengenizi kazanın.
  • Aç kalmamaya özen gösterin. Düzenli beslenin.
  • Gün içerisinde bir porsiyon meyve, yoğurt ya da bir avuç kuruyemiş gibi gıdalar kan şekerinizin düşmesini önler.
  • Kilo vermek mantığıyla yapılan öğün atlama gibi durumlar sizleri olumsuz yönde etkiler. Öğün atlamak metabolizmayı yavaşlatır, kan şekerinizin düşmesine neden olur.
  • Metabolizmanın ilacı proteinlerdir.
  • Hem az hem de sık yemeye özen gösterin. Metabolizmanız böylelikle ayakta kalacaktır.
  • Yeşil çay tüketimini sıklaştırın. Kahve ve normal çay da metabolizma için etkilidir. Ancak çoğu zaman çarpıntı gibi yan etkilere yol açar. Yeşil çay tüketerek yaşlanmaya savaş açabilirsiniz. Bilindiği gibi kilo verme ve fit bir vücuda ulaşma yönündeki çabalar yaz aylarına girildiği dönemlerde daha da artıyor.

Hem metabolizmanızı en iyi seviyede tutarak hem de sağlığınıza dikkat ederek hayal ettiğiniz bir bedene kavuşmanız hayal olmaktan çıkacak. Elbette ki temel destek unsurlarını da bir kenara atmıyoruz.

Spor ve egzersiz desteği
hayatımızın olmazsa olmazlarından! Tükettiğimiz besinlerin metabolizma ve kas yapısına doğrudan etki ettiğini unutmadan gerekli ayrıntıları önemsemeliyiz. En fit vücut ve en sağlıklı beden sizin olsun... :)

  • PAYLAŞ